Setiap orang memerlukan kenderaan untuk bergerak pergi ke tempat kerja, tidak kira sama ada kenderaan dua roda atau empat roda. Jika sesorang itu mendapat rezeki di luar daerah, kenderaan itu perlu dihantar menggunakan perkhidmatan kurier.

Baru-baru ini seorang lelaki rungsing apabila Yamaha RX-Z miliknya didakwa hilang tidak dapat dikesan setelah motosikal itu sudah dipos hampir dua bulan setengah.

Menurut pemilik motosikal itu yang dikenali sebagai Zakri, motosikal tersebut sudah dipos dari Tawau, Sabah pada 13/12/2021 lalu. Namun sehingga hari ini, hasil semakan nombor pengesahan yang diberikan oleh pihak kurier tidak dikemas kini sehinggalah ke hari ini.

Zakri membuat semakan dan mendapati kemas kini terakhir menunjukkan pada 5 Januari 2022, pukul 11.22 pagi, di mana motosikal itu sudah keluar dari Pusat POS Laju Tawau untuk penghantaran.

“Saya sudah semak¬†tracking number tapi macam tiada¬†update. Kali terakhir saya hubungi Pusat Operasi POS Laju, pihak menyatakan motosikal saya masih ada di atas kapal dan tidak mempunyai kebenaran untuk berlabuh.

“Tetapi sebelum ini apabila saya hubungi mereka, pihaknya menyatakan motosikal saya sudah sampai Port Klang. Bukannya motosikal saya itu dari negara lain, dari Sabah sahaja,” luah kekecewaan Zakri.

Hantaran asal Zakri telah mendapat perhatian netizen yang tumpang simpati dengan kejadian yang berlaku kepadannya. Tambah orang ramai lagi, mereka memintanya agar sentiasa mendapatkan maklumat terkini daripada pihak kurier tersebut.

Sumber Gambar: Facebook Muhd Zakry
Sumber Gambar: Facebook Muhd Zakry
Sumber Gambar: Facebook Muhd Zakry

Tambah Zakri lagi, dia berasa kurang berpuas hati dengan layanan diterimanya. Lebih-lebih lagi apabila proses mahu untuk menghantar motosikal itu agar rumit, namun perkhidmatan yang diberikan tidak setaraf dengan jumlah caj perkhidmatan yang perlu dibayarnya.

Dia berharap agar syarikat perkhidmatan kurier itu dapat mengesan lokasi sebenar motosikalnya kerana itulah satu-satu kenderaan yang diharapkan oleh Zakri untuk membawanya pergi dan pulang dari tempat kerja.

Buat masa ini Zakri terpaksa meminjam motosikal untuk mencari rezeki di tempat baharu sehinggalah dia mendapatkan semula motosikal yang sudah dipos sejak dua bulan setengah yang lalu.

Baca lagi beberapa insiden buruk yang dialami oleh para pengguna perkhidmatan kurier.

Pemenang Cabutan Bertuah Kecewa Pekerja Kurier Tukar Hadiah ‘Brembo’ Baharu Dengan Yang Terpakai

Gadis Kecewa Parcel Snek Dibuka Pekerja Kurier, Diganti Dengan Botol Susu Dan Permainan

Beli Baju RM1,500 ‘Dapat’ Jagung Buruk, Lelaki Ini Luah Kekecewaan Terhadap Pekerja Servis Kurier

Sumber