Sebelum ini muncul dakwaan mengatakan Black Hanifah terlibat dengan sindiket pengubahan wang haram selepas tular dirinya memiliki kapal mewah di Langkawi.

Dalam satu temu bual, Black atau nama sebenarnya Hanifah Muhammad Hanafiah mengakui bahawa dirinya masih dihantui dengan kontroversi tersebut dimana menuduhnya terlibat dengan kes penggubahan wang haram.

HYPE
‘Adakah Raya Masih Sama?’ – Iklan Raya Ini Kongsi Persoalan Menantu Bila Pertama Kali Beraya Dengan Mentua!
Baca lagi →

Baca Juga:

@melodiberapi

Walaupun dah masuk tahun baru, Black masih dihantui dengan kontroversi “cuci duit”. Ini jawapan dari Black. #meloditv3 #ceritaartismalaysia

♬ original sound – Melodi tv3 – Melodi tv3

Susulan itu, Black menegaskan isu yang mengaitkan namanya itu tidak benar dan hanyalah fitnah semata-mata serta menegaskan kejayaan yang dikecapinya hari ini datang dari hasil titik peluhnya sendiri.

“Saya akui peminat merupakan antara faktor saya masih berada di dalam industri tetapi boleh dikatakan peminat yang hilang serta memilih untuk ‘unfollow’ saya di media sosial itu adalah peminat yang tidak setia dan tidak faham betul-betul siapa sebenarnya ‘Black’.

“Kepada peminat yang masih setia, saya nak ucapkan terima kasih kerana percaya dengan bakat saya dan percaya dengan apa yang saya lakukan.

“Saya tak takut kehilangan segelintir peminat sebab saya memang tak buat salah.

“Kalau saya buat salah, daripada dulu lagi saya dah risau dah. Tapi kalau nak check, anytime (pun boleh), saya berani.” ujar Black.

Walaupun namanya terkait dengan isu terbabit tetapi Black berasa bersyukur kerana masih menerima jemputan untuk membuat persembahan.