Setelah sekian lama Aliff Aziz mendiamkan diri berhubung pelbagai isu terpalit dirinya, akhirnya dia tampil mendedahkan pelbagai perkara menerusi saluran Youtube podcast TheCommonFolks SG.

Menerusi video berdurasi 1 jam 20 minit itu, dia mendakwa punca rumah tangganya bersama Bella Astillah pecah belah apabila isterinya itu bermain kayu tiga dengan lelaki dipercayai pelakon Muaz Zabir pada November tahun lalu.

HYPE
Wayout Solution Cipta Sejarah Rangkul Anugerah Company Of The Year
Baca lagi →

Baca Juga:

Aliff menyedari perkara itu selepas melihat mesej perbualan yang tersimpan dalam telefon isterinya itu. Jelas artis itu, perkara itu telah mengubah hidupnya.

Bella Astillah Bergambar Mesra Dengan Muaz Untuk Buat Aliff Cemburu

“Pada tarikh 13 November tahun lalu ada perkara besar berlaku dalam hidup yang membuatkan saya kehilangan kata-kata.

“Masa itu saya sedang bertanding dalam Konsert All Stars Gegar Vaganza menyanyikan lagu Cek mek Molek dan diangkat sebagai juara mingguan.

“Tujuan pendedahan ini bukanlah nak serang sesiapa atau nak pertahankan diri. Cuma, saya ingin bercerita perkara terjadi membabitkan Bella.

Selepas Mengaku Sebagai Kekasih Gelap, Sarah Dedah Perbualan Penuh Ruhainies Dan Aliff Aziz

“Pada awal pagi Ahad itu, saya memang tak dapat tidur. Tiba-tiba datang rasa nak tengok telefon bimbit Bella dan melihat mesej dalam arkib. Masa itu, Bella sedang tidur.

“Sebaik sahaja mesej dibuka dibuka, saya sangat terkejut melihat isi kandungan hingga tak mampu nak kawal diri,” dakwa Aliff.

Bagaiamanapun, dia memaafkan isterinya dan berasakan mungkin perasaan itulah yang dirasakan Bella ketika dirinya berlaku curang sebelum ini.

‘Saya Perlukan Masa Untuk Berfikir’ – Aliff Enggan Ceraikan Bella

Tambahnya lagi, dia cuba berubah menjadi suami yang lebih memahami dan bertanggungjawab. Namun, Bella sudah tawar hati dan mereka berdua sering bergaduh disebabkan perkara kecil.

Aliff juga mengakui dia tidak mampu berbuat apa-apa untuk memulihkan hubungan mereka lagi kerana nasi sudah menjadi bubur.

Dia turut mengakui perpisahan juga jalan terbaik kerana sudah tidak lagi berkomunikasi selepas konflik rumah tangga berlaku.

“Ketika ini, bila saya melihat cermin, saya adalah lelaki yang gagal. Jika ini kata-kata terakhir yang boleh dilafazkan, saya ingin ucapkan terima kasih atas rasa cinta dan kasih sayang sepanjang lapan tahun perkahwinan.

“Terima kasih juga atas kesabaran, anak-anak yang dilahirkan. Sejujurnya, tiada siapa yang mampu menjadikan diri ini sempurna melainkan Bella.

“Cuma, saya sahaja tidak mampu menghargainya. Memandangkan sudah tidak ada lagi jalan kembali, saya kena terima hakikat yang saya akan kehilangan isteri dan anak-anak buat selama-lamanya,” jelas Aliff Aziz.

Anda boleh tonton podcast penuh tersebut menerusi video YouTube yang kami kongsikan di bawah.